sobota, 1 października 2016

Jak przestać się stresować?

Żyjemy w czasach w których stres jest nieodłącznym elementem naszego życia. 
Wielu z Nas nie potrafi sobie z nim poradzić. Sama po sobie wiem jak stres potrafi uprzykrzyć życie i zniszczyć zdrowie. 
Należę do osób, które za bardzo.... za bardzo się przejmują, za bardzo chcą, za bardzo ulegają negatywnym emocjom, za bardzo wszystko przeżywają. 
Jaki był efekt mojego stresu? 
Ciągłe wizyty w toalecie, bóle brzucha i wypadanie włosów.
Doszło do tego, że nie miałam siły ani chęci wstać z łóżka, wydawało mi się, że nie mogę zrobić nic poza siedzeniem przed komputerem i pracą bo to jest najważniejsze a jeśli odejdę na chwile od laptopa jakiś klient napisze wiadomość z pretensjami. 
Doszło do tego, że każdego maila otwierałam z duszą na ramieniu i bijącym mocno sercem. 
To było złe, bardzo złe. 
Co zrobić by się tak nie stresować i nie tracić życia?
  • Wyjdź na spacer! Nawet krótki, 15-minutowy spacer może bardzo pomóc i poprawić humor. Nie ma co siedzieć w czterech ścianach i jeszcze bardziej się nakręceć.
  • Poćwicz, pobiegaj, bądź aktywna! Wiem, że ciężko się przełamać i że nie chce wam się męczyć ale to zmęczenie bardzo pozytywnie wpływa na samopoczucie i sprawia, że negatywne emocje odchodzą w dal... 
  • Popatrz przez okno! Mnie to zawsze uspokaja, stoję i patrzę, podziwiam. Dzięki temu czuję się spokojniejsza i wyłączam się na chwilę. 
  • Kup sobie kawę w Starbucksie! O tak! Wiem, że ją lubi :) Ja zawsze biorę największą, z bitą śmietaną i wtedy swiat przestaje istnieć. Kawa, książka i miękki fotel - to jest to :)
  • Idź do kina! Nie ma nic lepszego niż chwila tylko dla siebie. Ja ostatnio poszłam na Bridget Jones - sama. I wiecie co? To były cudowne dwie godziny. Juz dawno się tak nie śmiałam :)
  • Kup sobie kwiatka. Tak po prostu, należy Ci się ;)
  • Pomyśl o czymś miłym.
  • Przestań narzekać. To nic dobrego nie przynosi, wzmaga tylko stres i sprawia, ze czujesz się bezsilna. Myśl pozytywnie, nawet jeśli negatywne myśli same ci przychodzą do głowy. Pozytywnego myślenia można się nauczyć!
  • Nie myśl o tym co będzie. Ciesz się chwilą, ważne jest TU I TERAZ.
  • Przeczytaj książkę! Może to być Harry Potter, jakaś książka o miłości lub dobry thriller. Po prostu usiądź wieczorem z kubkiem herbaty i poczytaj. 
  • Napij się herbaty! Dla mnie herbata to napój bogów, szczególnie zielona z miodem i cytryną. Mogłabym pić litrami. Napij się :) Ale nie przy komputerze. Usiądź przy oknie z kubkiem gorącej herbaty i podziwiaj widoki. Albo zaproś kogoś na herbatę. W towarzystwie zawsze raźniej :)


Ja jeszcze cały czas się uczę nie przejmować, nie stresować i nie gdybać. 
Nie jest łatwo przestać gdy było sie przez całe życie pesymistą.
Ale wiem, że warto próbować i nakręcać sie pozytywnie, bo wtedy życie jest o wiele łatwiejsze :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy